tyresoif

Direktlänk till inlägg 25 september 2011

We want information......

Av Thomas Brejding - 25 september 2011 20:00

information.., information....


Who are you?

I am number two.

Who is numer one?

You are number six.

I am not a number, I´m a free man.


Kan vara citatfel eftersom jag tog det från huvudet, men annars är det inledningen på The Prisoner av Iron Maiden, men passar ganska bra just nu. Efter seriepremiären så går det inte att läsa någonting om matcherna. Inte ens 30 timmar efter slutsignal.


Eskils hemsida.... ingenting.


Silwings hemsida..... ingenting.


Cyrus hemsida.... ingenting.


Vår egen hemsida.... ingenting.


Information är viktigare än design tycker jag. Bort med flashiga hemsidor och skriv lite istället. Föregångarna tycker jag är Järnvägen. Se och lär övriga klubbar.



 
 
Silwing/Troja

Silwing/Troja

25 september 2011 23:30

Matchreferatet från cyrus-matchen kom upp på hemsidan under eftermiddagen idag. Ursäkta det "långa" dröjsmålet...

http://silwingtroja.com

 
Ingen bild

Brejding

26 september 2011 07:53

Det blir ju så för er med en hemsida som blir omnämnd på flicka blogg och alltomhandboll och satsar så mycket på er hemsida som ni gör så har man lite högre förväntningar på sig. För övrigt så är fortfarande senaste nyheten en intervju med Basse.

 
Ingen bild

Sten Sax på C

26 september 2011 07:54

Hittar inget referat på Silwings sida.
Har kollat förstasidan, inget där.
Har kollat under nyheter, inget där.
Har kollat under A-lag och nyheter, inget där.

Finns det ett referat är det gömt väldigt bra...

Hm. Kollade igen och hittade ref genom att klicka på ikonen i ikonfältet i "Herrlagets matchprogram 2011/2012". Inte helt lätt att förstå...

 
Ingen bild

Brejding

26 september 2011 08:08

J...la telefon som ändrar ord. Flincks blogg skall det stå.

 
Ingen bild

Jonathan

26 september 2011 08:38

@stensaxpåse Du lyckades klicka dig in under a-lag och nyheter men du tänkte aldrig på att matchreferatet kanske kunde legat under matchprogram? Om detta är ett bekymmer för de flesta (vilket jag inte tror) så får vi ta och se över problemet.

@Brejding
Tyvärr så fick Vestis inloggningsuppgifter till nya hemsidan igår kväll så därför kom referatet lite senare än vanligt. Annars är väl faktiskt Silwing ett av de få lagen där matchreferaten kommer in väldigt snabbt?

 
Niklas Palmqvist

Niklas Palmqvist

26 september 2011 08:40

Brejding: Matchreferaten ligger under respektive match och lägger sig inte som en "nyhet".

För att komma till matcherna/referaten kan man antingen klicka på respektive ikon på förstasidan (som "Sten Sax..." beskriver) eller så hittar ni allt under A-Lag->Matchprogram, http://silwingtroja.com/alag-matcher/

Precis som för er så tar det en liten stund för våra ledare m.m att hitta på den nya sidan, därav tog det lite längre tid än vanligt att få in referat, målskyttar m.m Att ni har höga krav på sidan ser vi bara som positivt och den ska nog leva upp till era förväntningar, ge den någon vecka till bara ;)

http://silwingtroja.com

 
Ingen bild

Brejding

26 september 2011 09:00

Jag kanske är lite dum i knoppen, men om jag som väldigt intresserad inte hittar matchrefereratet så är jag nog inte ensam och tydligen hade minst en till missat det av kommentarerna att döma.

Matchprogram kändes inte som förstaalternativet, men nu vet jag i fortsättningen. Jag gillar f ö när alla matcher är samlade på det sätt som ni gjort.

 
Niklas Palmqvist

Niklas Palmqvist

26 september 2011 09:08

Vi tyckte att det kändes logiskt och jag tror nog att de flesta kommer att lära sig att hitta dit relativt snabbt. Om det blir ett problem för många så är det väl inte värre än att vi får släppa en ny hemsida inom kort! ;)

http://silwingtroja.com

 
Ingen bild

Sten Sax på C

26 september 2011 09:08

Nej, det slog mig aldrig att referatet kunde ligga under Matchprogram för där ska man ju hitta...matchprogram? ;)

Både jag och Brejding är mer än skapligt hemma på det här med hemsidor och när vi bägge misslyckas med att hitta så tror jag att det kan vara fler som misslyckas.

Iom att det inte står något om matchen på förstasidan tror jag också att många struntar i att klicka sig vidare i tron att det inte finns något nytt att läsa.
Nyheter och annat aktuellt bör ligga på förstasidan, då det är där som besökaren hamnar genom att klicka på http://silwingtroja.com
Något som visar att det finns ett nytt referat (eller annat som är uppdaterat) bör finnas på förstasidan. Det kan räcka med en länk.

Förutom detta lilla "skönhetsfel" har ni den klart bästa hemsidan i handbolls-Sverige. Där har ni verkligen lyckats. *thumbs up*

 
Niklas Palmqvist

Niklas Palmqvist

26 september 2011 16:43

@Sten: Oftast puffar vi för nya referat m.m både på facebook och på twitter vilket även visas på förstasidan (se vänsterkolumnen) i form av en kort text och oftast även en länk till det aktuella inlägget.

Kul att du gillar sidan i övrigt. Förhoppningsvis kan vi samla in ännu mer konstruktiv kritik för att fortsätta förbättra sidan under säsongens gång!

http://silwingtroja.com

 
Ingen bild

Koll på hemsidan

28 september 2011 08:51

Nu har jag varit inne på både Silwings och Järnvägens hemsidor och jag måste ju säga att jag föredrar Silwings. Både snygg och bra referat.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thomas Brejding - 24 juli 2012 22:16

Ny adress:   http://tyresohandboll.bloggplatsen.se/   MVH   Thomas Brejding / väl mött.   ...

Av Thomas Brejding - 24 mars 2012 02:07

Igår avverkade säsongens sista träning. Min filosofi har alltid varit att när säsongens sista match är spelad så finns det ingen anledning att fortsätta. Jag hade sett fram emot att träna en bit in i april, men vi var inte tillräckligt stabila under ...

Av Thomas Brejding - 11 mars 2012 18:06

Det har gått en lång säsong som uppenbarligen satt sig på norrlänningarnas psyke. Sist vi möttes tyckte jag att de var ett OK lag som saknade den riktiga bredden, men uppe i norrland i hemmapremiären fanns energin och viljan. Den saknades totalt idag...

Av Thomas Brejding - 11 mars 2012 07:48

Matchen som gällde igår gick som jag ville. RP slog Sollentuna igår vilket nästan var en förutsättning för att ha chansen. Det innebär nämligen att RP har goda möjligheter att nå kval om de vinner och det är en förutsättning för oss att ha chansen. ...

Av Thomas Brejding - 7 mars 2012 22:19

26-22. Förlust med fyra.   En tokjämn historia där vi chansade på slutet vilket inte lyckades och de fick några extra mål. Ja, så hade det kunnat vara, men med kvarten kvar var ställningen i denna match 24-13. Ok att vi kämpade hela vägen och Ric...

Presentation


Tyresö IF - Ständig förbättring

Omröstning

När åker Brejding på sin första förlust i seriespel med Tyresö
 Mot Strömnäs
 Mot Ricoh
 Mot RP
 Mot Cyrus
 Långt senare på säsongen
 Blir obesegrade iår.

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Fråga mig

3 besvarade frågor

RSS

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards